divendres, 24 de juliol del 2015

L'entrevista amb...

Cristina Sardà




Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

No és que ho decidís conscientment... He anat treballant i formant-me com a dibuixant des de ben joveneta, i poc a poc la meva vida personal i professional m'ha anat portant cap aquí.

Quan fa que t’hi dediques?

A dibuixar des dels tres o quatre anys, però professionalment il·lustro contes i llibres de text des del 2004.

És molt complicat fer-se un lloc  en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?

Com a tot arreu. La competència és gran i és difícil donar-se a conèixer...

I arribar a publicar contes?

Doncs la veritat és que a mi no em va costa gaire... Vaig fer-me un petit book i em vaig recórrer totes les editorials que vaig localitzar a Barcelona, i vaig tenir la sort que en una d'elles estaven buscant il·lustrador per a una petita sèrie de contes. A partir d'aquell moment he anat publicant amb una relativa freqüència.

De quin projecte et sents més orgullosa?

Em sento moderadament orgullosa de tots els que he fet, i molt orgullosa dels que tinc al cap!

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?

Primer de tot és llegir el text diverses vegades, buscar-hi els detalls, l'atmosfera... i després un munt d'imatges em bombardegen i he de començar a fer una tria d'allò que em sembla més interessant. Faig diversos esbossos i selecciono els que més m'interessen. D'aquí trec un dibuix definitiu, en el que treballo per a donar color i els acabats que crec més adequats per al text que estic il·lustrant.

Amb quines tècniques prefereixes treballar?

Tinc molt poca paciència, així que m'agrada treballar amb tècniques ràpides: llapis, retoladors, aquarel·les... Després sovint escanejo les imatges i les pinto, retoco i afegeixo textures amb l'ordinador.

Com definiries el teu estil?

Buff! Un estil Faig-el-que-m'agrada, amb pinzellades de a-veure-si-queda-bé-això.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?

Ara treballo en un parell de contes propis (no he escrit mai abans, encara que inventar-me històries ho faig des de ben petita), i m'agradaria provar de dibuixar còmic. Dedico tots el minut lliures que em deixa la meva feina de mestra i la meva bebè (o sigui, molt pocs!).

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

N'hi ha tants! Robin Joseph, Uderzo, Pablo Amargo, Jutta Bauer, Wolf Erlbruch, Diego Mallo, Naoki Urasawa...

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

El Patufet, sempre m'han agradat les històries escatològiques...

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?

Sense cap tipus de dubte, una bruixa.

Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.

Recordo anar a la biblioteca de ben petita. N'hi havia una de camí a l'escola i la meva mare m'hi portava a fer els deures, llegir... M'agradaven molt els llibres del Vaixell de Vapor. De més gran anava a consultar les enciclopèdies per fer treballs però no continuaré per aquí perquè aquests comentaris em fan vella. Ara vaig a la biblioteca Joan Miró, a l'Eixample de Barcelona. Té un finestral immens que dona al parc fabulós. Ah, i també vaig a la Tecla Sala de l'Hospitalet a agafar còmic i manga!

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat...

Un plaer, evidentment!



Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és...

        Embrutar-se les mans i fer anar el cervell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada