divendres, 14 de març del 2014

L'entrevista amb...

Joan Thelorius

Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?
Quan l'editorial el Cep i la Nansa em va encarregar el meu primer llibre al 2009. Després he continuat fent il·lustració infantil i per altres públics. Més que decidir jo, ho fan els projectes que m'encarreguen.

Quan fa que t’hi dediques? 
Vaig acabar Massana al 2003, però porto dibuixant des de la bàsica.

És molt complicat fer-se un lloc en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment? 
És molt complicat en qualsevol àmbit veient com està tot. Hi ha molts factors, des de l'esforç a la sort. La tenacitat amb el treball i la capacitat de millora en el que un fa.

I arribar a publicar contes? 
Pot ser fàcil i difícil. Són preguntes que no sé la resposta. Tinc amics il·lustradors, amb material molt bo, però que no troben el seu lloc en el mercat editorial.

De quin projecte et sents més orgullós? 
De gairebé tots els darrers treballs, a tots els hi trobo coses a millorar, però de cap me n’avergonyeixo.

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?
Documentació i esboços, després depèn de la tècnica. Normalment treballo més manual que digital, però sempre acabo a l'ordinador fent els darrers retocs.

Amb quines tècniques prefereixes treballar? 
Ara estic molt content amb el blockprint, que és una tècnica de gravat més agraïda que el linòleum per il·lustrar. Però m'agrada provar i fer ús de diferents tècniques. El llapis i retolador sempre els duc a sobre i són la base del que dibuixo.

Com definiries el teu estil? 
Tinc un punt retro, de fixar-me en els clàssics, però no sé ben be quin estil tinc. Més figuratiu que conceptual.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-? 
Tinc un llibre infantil pendent amb el que tinc feina aquest setembre però al cap em rutllen projectes propis i tinc un parell d'idees amb text i dibuix meus amb el que estic prenent els primers apunts.

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?
Me n'agraden molts!! En dic dos: m'agrada molt en Saul Steinberg, i d'aquí al Garraf tenim una bèstia parda, en Sebastià Serra.

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?
Simbad el mariner o algun clàssic d'aventures.

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?
Capità Nemo.

Parla’ns de la teva experiència com a usuari de biblioteca pública.
Són imprescindibles, i quan escoltes que retallen per totes bandes, fa mal quan toquen sanitat i educació. 
Ara m'he aficionat a anar a la de Can Fabra, al districte de Sant Andreu, on tenen un catàleg de il·lustració i còmic força bo.

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat...
un encàrrec divertit. L'he fet amb l'ajuda d'un altre il·lustrador, l'Arnau Viñas, amb el que faig col·laboracions. Ell li ha donat un toc d'ombrejat i de volum al Bibliol.

Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és...interpretar gràficament un text.

El Bibliol vist pel Joan:


Algunes il·lustracions del Joan:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada