divendres, 16 d’octubre del 2015

L'entrevista amb...

Josep Ma. Juli Garcia (julilustrador)




Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

Després de fer uns cursos de còmic a l’any 94 vaig veure que el meu estil sempre l’expressava amb un aire infantil.

Quan fa que t’hi dediques?

Al 100% sols fa 3 anys, des de que em vaig treure el grau superior d’il·lustració. Des de l’any 97 he estat fent de dissenyador gràfic en agencies i estudis, si sortia alguna cosa d’il·lustració ho feia jo, però aquelles empreses han anat desapareixent, un dia vaig pensar em provar sort jo sol i vaig començar a fer publicitat, des de llavors que estic treballant (de moment) jijiji

És molt complicat fer-se un lloc  en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?

jo crec que les editorials aposten molt pel gènere infantil i si els hi agrades i els hi presentes la feina a l’hora et truquen.

I arribar a publicar contes?

És un tema que tinc pendent, encara no he fet cap conte, tinc contes escrits per escriptors de literatura infantil, però no tinc tempsss.... faig jocs, activitats, llibres de text.. però contes encara no.

De quin projecte et sents més orgullós?

Estic fent ara mateix 5 llibres d’activitats educatives que quan estiguin impresos estaré super content....

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?

Em passen l’escrit del que haig de dibuixar, el rellegeixo, faig esbós, els hi passo perquè ho valorin i si està correcte doncs a posar color.. simplement jiji

Amb quines tècniques prefereixes treballar?

M’encantaria saber utilitzar l’oli o els acrílics, però amb el pas del temps he anat construint una tècnica que m’ajudés a fer molts dibuixos amb poc temps, utilitzo el dibuix digital, esbós a llapis, escàner i acabar amb photoshop.

Com definiries el teu estil?

Fresc

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?

Sii i tant... estic fent dos jocs per DISET, 5 llibres per CIRCULO DE LECTORES i 6 llibres per MACMILLAN... ufff locuraa jijiji

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

Cesar Samaniego

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

Caputxeta vermella

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?

El llop

Parla’ns de la teva experiència com a usuari de biblioteca pública. 

La biblioteca em va inspirar moltíssim per poder aprendre i endinsar-me al mon de la il·lustració infantil.. sempre pensava: jo també vull estar entre tots aquests autors.. jijiji

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat...

Molt divertida

Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és...

El meu proper objectiu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada