dimarts, 21 de març del 2017

L'entrevista amb...

Eli Elis


Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

De petita ja m'agradava molt dibuixar i empastifar-me les mans. Recordo que a les classes de plàstica m'ho passava pipa i suposo que el fet que els meus pares sempre m'animessin a dibuixar també va fer que no deixés de fer-ho. A casa sempre hi havia mil coses per retallar, cartolines i papers, colors i pintures...i suposo que això també ajudava a que pogués estar hores i hores fent i desfent dibuixos. Al cap d'uns anys ja vaig fer el batxillerat artístic, després Belles Arts i un postgrau d'Il·lustració.

Quan fa que t’hi dediques?

Suposo que com  tothom dibuixes des de petit, l'únic que després no deixes de fer-ho, fins que arriba un dia que dius: ei! jo vull fer això tota la vida! Llavors ja és tot qüestió d'anar fent  i a veure on arribarà tot plegat. Jo penso que si desitges molt una cosa, t'hi esforces i treballes, tard o d'hora ho aconseguiràs! Com deia sempre la meva iaia: Poquet a poquet es va lluny!

És molt complicat fer-se un lloc  en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?

Hi ha molta gent i gent molt bona en el què fa. Crec que el que has de buscar és el teu lloc, trobar el teu estil i gaudir-ho! sobretot gaudir-ho!

I arribar a publicar contes?

No és fàcil, t'ha de moure, però crec que si tens ganes de fer-ho pots trobar la manera, ja sigui amb autoedicions, projectes de micromecenatge...

De quin projecte et sents més orgullós/a?

Ara mateix han sortit dos contes on he participat i dels que estic molt contenta: "Mig adormits", un conte sobre l'hemiparèsia, que hem fet juntament amb l'Oriol Solà i el Pol Makuri i "Quin Cacau! Desordres i altres històries! amb l'Anna Marsal i el Carles Prat.

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?

Tot varia una mica depenent del projecte i la data una mica que et marques o et marquen per tenir-lo enllestit. Sovint no et quedes amb la primera idea i per tan sempre m'agrada donar-li unes quantes voltes fins que surt el definitiu. A vegades ho veus molt clar però d'altres hi has de treballar una mica més.

Amb quines tècniques prefereixes treballar?

Bàsicament amb el llapis i l'ordinador. Faig el dibuix a mà, a llapis, i després l'escanejo i el passo a l'ordinador, on el pinto digitalment.
També a vegades m'agrada pintar amb llapis de colors i aquarel·les,  però aquests de moment me'ls reservo per fer detallets especials o cosetes per casa, fins que em decideixi a provar i trobar la manera que m'agradi per fer-ne més sovint.

Com definiries el teu estil?

Jo sempre dic que són les meves personetes. Són senzilles i alegres. Molta gent em diu: els teus dibuixos sempre estan contents! hehe és divertit.
Quan s'ha de crear un personatge t'estàs moltes hores provant a veure com ha de ser. M'agrada imaginar-me com seria si fos real i que li agradaria fer, quin seria el seu menjar preferit o si tindria alguna mania divertida. Quan et passes tot el dia dibuixant personetes te les acabes estimant, no deixen de ser una part de tu.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?

Sempre hi ha coses voltant pel cap! hehe Però hi ha un parell de i altres de mig començats, a veure on van a parar!

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

Ui! n'hi ha molts que m'agraden! però és cert que he crescut amb els dibuixos de la Pilarín, i els hi tinc un apreci especial!

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

La caputxeta!

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?

El peter Pan m'encanta! jejeje però no m'importaria ser el Willy Fog i anar a veure el món!

Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.

A la biblioteca hi vaig sovint a mirar àlbums il·lustrats! Abans hi anava molt a fer feina de l'escola, la universitat...ara hi vaig més a fer tallers per nens i nenes i presentacions de contes, és xulo, és una altra manera de gaudir de la biblioteca.

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat... molt divertit! jejeje
Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és... tota una aventura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada