dimecres, 14 de setembre del 2016

L'entrevista amb...


Imma Mestre


Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

A la universitat, estudiant disseny gràfic em vaig adonar que a mi m’agradava dibuixar i no hi havia cap assignatura d’il·lustració, vaig buscar pel meu compte alguna titulació que pogués cursar i vaig trobar un postgrau d’Il·lustració en el que mostrava un ampli ventall de disciplines i vaig decidir enfocar-me en el sector infantil perquè m’hi sentia més identificada i em divertia més.

Quan fa que t’hi dediques?

Sempre he dibuixat i sempre he estat fent projectes d’il·lustració i disseny gràfic, però professionalment en el món del disseny fa uns 14 anys i enfocant-me més en il·lustració uns 2 anys.

És molt complicat fer-se un lloc en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?

Crec que sí. Som molts i n’hi ha de molt bons! Crec que, com a tot arreu, va bé conèixer gent i diferents sectors. És un treball de formiga que t’has d’esforçar i moure’t perquè la gent et vagi coneixent i ampliar vincles i contactes i ser insistent per donar-te a conèixer i que et facin cas.

I arribar a publicar contes?

I tant! Jo de moment encara no n’he publicat cap. Tinc un parell de projectes per ensenyar però no he tingut temps de moure’ls.

De quin projecte et sents més orgullosa?

Vaig fer un mural per una tenda de xuixaries al poble. Tenia total llibertat per fer el què volgués i em vaig divertir molt fent-lo. Cada projecte és especial per mi, potser perquè d’il·lustració, de moment, en tinc pocs, però de cada un et puc dir el perquè és especial.

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?

Primer faig molt esbossos a llapis fins a trobar l’expressió o escena definitiva i llavors el poleixo. Depenent del projecte, el tracto a ordinador directament o el faig amb tècniques pictòriques tradicionals i llavors faig algun ajust en photoshop.

Amb quines tècniques prefereixes treballar?

M’agrada molt la pintura acrílica, però sovint no tens el temps per treballar-la i actualment prefereixo els llapis de colors o les aquarel·les. Treballar amb l’ordinador també m’agrada molt perquè et permet molts recursos i immediatesa.

Com definiries el teu estil?

És un estil naïf, colorista i desenfadat. M’agrada molt utilitzar colors saturats i aportar una mica d’humor.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?

Estic treballant en un àlbum infantil que em fa moltíssima il·lusió i en un projecte per cd.

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

Rebeca Luciani i Marta Altés

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

Hansel i Gretel

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?

El Mowgli d’El llibre de la selva.

Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.

De petita hi havia anat força a fer treballs d’escola. Ara, per temps no hi puc anar massa, però és un lloc on hi puc trobar silenci i tranquil·litat per agafar idees o tirar endavant els projectes que tinc entre mans si la inspiració em falla.

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat... molt divertit. 


Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és... endinsar-te en un món màgic on pots fer que tot pugui passar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada