dilluns, 4 de juliol del 2016

L'entrevista amb...

Eduard Altarriba


Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

Poc o molt fa uns deu anys, encara que sempre he compaginat la tasca d’il·lustrador amb moltes altres com la de redactor, dissenyador, creador de continguts o editor, en aquesta  mena de “Totum revolutum” que em caracteritza.


Quan fa que t’hi dediques?


Els darrers res o quatre anys m’he anat dedicant cada vegada més a la il·lustració sense deixar de banda les altres activitats.


És molt complicat fer-se un lloc en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?
  

Molt. Hi ha molta gent i molt bona, especialment en aquest país.


I arribar a publicar contes?


Això és encara més difícil. Per sort la il·lustració té molts altres àmbits d’aplicació: jocs, materials educatius, comunicació, tèxtil, videojocs...


De quin projecte et sents més orgullós?


Treballava per a una ONG que es deia Educo on vaig er un projecte d’educació en valors que es deia SOL que va ser la meva escola de creació de continguts.


Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?


No tinc una tècnica fixa, però generalment al cosa comença amb una sèrie d’esbossos ràpids que ràpidament es transfereixen a l’ordinador on m’agrada experimentar amb diferents programes i tècniques.


Amb quines tècniques prefereixes treballar?


Treballo molt amb l’Adobe Illustrator, encara que faig incursions al Photoshop. En canvi no toco gairebé mai tècniques “tradicionals” com l’aquarel·la.


Com definiries el teu estil?


Eclèctic. No tinc un estil molt definit i sovint adapto la il·lustració al projecte en el que estic treballant.


Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?


En general no ho puc explicar, però compagino projectes propis en l’àmbit de l’edició amb encàrrecs a tercers. Sempre estic pendent de saber si algun dels pressupostos que tinc en dansa es concretarà en un encàrrec!


Bateria de preguntes ràpides


El teu il·lustrador/a preferit/da és?


No en tinc cap de concret. Fa anys t’hauria dit Arnal Ballester, però ara hi ha tanta cosa i tant bona que la meva resposta no admet aquesta mensa de concrecions.


Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?


El Patufet!


Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?


No sé si Corto Maltés entra en la categoria...


Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.

Visc a Moià on hi tenim una biblioteca magnífica, un espai preciós on hi passo sovint a agafar carretades de llibres, molts ells relacionats amb el tema de la LIJ.


I per acabar...


Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat... Divertit


Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és... Un nou repte

L'Eduard veu així el Bibliol...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada