divendres, 17 de juny del 2016

L'entrevista amb...

Meritxell Salvadó



Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil? 

Quan vagi veure que tot el que dibuixava acabava arrodonidet i colorit.

Quan fa que t’hi dediques? 

Tot just estic començant. Sempre he estar relacionada amb el món del dibuix i la pintura però ara fa un parell d’anys em va començar a interessar el món de la il·lustració i vaig començar a fer cursos.

És molt complicat fer-se un lloc  en l’àmbit de la il•lustració infantil actualment?  

Fer-se un lloc en qualsevol àmbit de l’art sempre és complicat i el món de la il·lustració no és cap excepció. I menys encara el de la il·lustració infantil que té uns crítics tan especials: els nens i nenes!

I arribar a publicar contes? 

Encara no he publicat cap conte però ho tinc en ment.

De quin projecte et sents més orgullosa? 

Amb cada projecte aprenc coses i m’enduc records. No en sabria triar un… ara mateix he agafat molt carinyo a un cargolet de biblioteca.

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva? 

El primer que faig és treballar en la idea. A partir d’aquí faig un camí a la recerca d’imatges reals que es van transformant fins adquirir el seu caràcter. Finalment faig proves en diferents tècniques per trobar la que millor s’hi adapta. Fins a aquest punt és una mica caòtic, però a partir d’aquí ja tot es posa a lloc.

Amb quines tècniques prefereixes treballar? 

Depèn de la feina. Algunes il·lustracions les faig amb aquarel·la i llapis de color, altres amb acrílic, altres digitalment… el que més m’agrada és la possibilitat d’anar canviant.

Com definiries el teu estil? 

Això sí que és complicat de respondre. Realment no ho sé perquè amb cada encàrrec i cada dibuix que faig l’estic es va modificant i ni tan sols en sóc conscient, ho veig amb el temps.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-? 

Ara mateix estic fent un mural pel pati dels petits d’una escola de Molins de Rei i l’estic gaudint molt.
 
Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

N’hi ha més d’un però potser el més destacat és André Neves.

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

Doncs clàssic no ho sé… però ara mateix em fa molta il·lusió il·lustrar els contes del meu pare, l’Albert Salvadó.

Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.

Jo hi havia anat molt a fer treballs de classe però ara hi començo a anar amb la meva filla a veure contes.

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat... tot un repte, després de veure tantes versions i tan maques.


Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és... passar a formar part d’ell.

La Meritxell veu així el Bibliol...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada