dimarts, 31 de maig del 2016

L'entrevista amb...

Christian Inaraja


Entrevista

Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

Des de sempre que he dibuixat, així que no vaig decidir dedicar-m’hi sinó que ja hi estava a dins. Tampoc he pensat mai si el que faig és infantil o no. En tot cas, són els nens i nenes els que decideixen si allò que faig els agrada.

Quan fa que t’hi dediques?

Que visc de la il·lustració, en més o menys mesura, uns 15 anys.

És molt complicat fer-se un lloc  en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?

Igual de complicat que ser metge, arquitecte o professor. Hi ha molta feina, molts il·lustradors/es, i potser no tants consumidors/es de cultura com ens agradaria...

I arribar a publicar contes?

Actualment publicar és molt fàcil. L’estructura necessària per fer un llibre s’ha simplificat molt, fins i tot un mateix es pot autopublicar. Però el difícil és arribar a tenir lectors del llibre que hom publica; i aquest és el veritable objectiu.

De quin projecte et sents més orgullós?

De tots i de cap. De tots perquè sóc feliç de poder-me dedicar a allò que m’agrada; i de cap perquè quan acabo un projecte ja estic pensant com fer el següent per poder-me oblidar dels que ja he fet.

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?

Sovint faig molts esbossos per poder arribar a fer un dibuix que sembli el primer... i també sovint em quedo com a definitiu el primer esbós que em surt sense pensar. I és que a mi, m’interessa el llenguatge gràfic en la seva expressió més genuïna, fins i tot ingènua; les idees despullades i sense artificis.

Amb quines tècniques prefereixes treballar?

El llapis. És la imatge de l’austeritat i el virtuosisme, tot en una petita peça de fusta.

Com definiries el teu estil?

Més que estil, m’interessa que les meves il·lustracions siguin clares i transparents, amb mi mateix, i amb els altres.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?

M’encanta dibuixar, però no sóc d’aquells que està tot el dia amb el llapis fent i pensant nous projectes. Sempre que puc deixo de dibuixar i em poso a llegir, o sigui que els meus projectes sempre són les properes vacances.

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

Cesc

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

Ja l’he dibuixat. El gegant del pi.

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?

Potser un personatge de còmic: l’Spirou.

Parla’ns de la teva experiència com a usuari de biblioteca pública.

Les biblioteques, i també les llibreries, són els meus ressorts particulars. M’encanta entrar-hi i perdre la noció del pas del temps. Són com les unes mini-vacances quotidianes...

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat... un plaer, com sempre que dibuixo. Tot i que ja he dit que també és un plaer no dibuixar...
       

Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és... com pujar a una muntanya molt alta, menjar un gelat de tres gustos o notar el vent a través de la finestra del cotxe quan condueixes per una carretera de corbes suaus durant el mes de setembre.

El Christian veu així el Bibliol...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada