dimarts, 23 de desembre del 2014

L'entrevista amb...

Juanolo




La meva mare em va trobar dins d’un pot de préssec en almívar i el meu pare la va flipar per un “tubu”. 

Després vaig estudiar moltes coses de les que no me’n recordo i em va sortir barba i bigoti. Més tard vaig començar a donar classes.

De cop i volta algú em va donar un retolador i vaig descobrir que si el fregaves contra una fulla de paper sortia un dibuix, així que vaig anar fent i sense adonar-me’n tinc 20 llibres publicats amb editorials com La Galera, El Cep i la Nansa Edicions, Tàndem Edicions... 

Com que sóc molt modern també he fet una cosa que es diu AppCorn, que és una mena de joc per jugar a l’ordinador amb el que pots guanyar entrades per anar al cinema.

- Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil? 

El mateix dia que vaig decidir que no seria funambulista. 

- Quan fa que t’hi dediques? 

Des de el Cretaci superior aproximadament. 

- És molt complicat fer-se un lloc en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?
Depen de la quantitat de lloc que necessitis per estar a gust. Sigui com sigui has d’empènyer una mica. 

I arribar a publicar contes? 

Encara has d’empènyer més. 

- De quin projecte et sents més orgullós/a? 

La cuina de casa meva em va quedar de meravella. 

- Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva? 

Agafo llapis i paper i inspiro profundament. 
Quan he acabat expiro, més que res perquè no vull ofegar-me. 

- Amb quines tècniques prefereixes treballar? 

Aromateràpia i ioga. 

- Com definiries el teu estil? 

Flamenco fusion. 

- Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-? 

Al 2025 aniré a la Lluna.

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és? 

Carlos Slim 

- Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries? 

La rateta que embrutava l’escaleta. M’agraden els clàssics una mica rebels. 

- Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series? 

Qualsevol dels dolents, el llop, l’ogre, la llebre, el corb... 

- Parla’ns de la teva experiència com a usuari de biblioteca pública. 

Les patates braves i els calamarsets a la planxa, estan de muerte.

I per acabar...

- Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat... Txaxi piruli 

- Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és...  Piruli txaxi


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada