dimarts, 16 de setembre del 2014

L'entrevista amb...

Pau Benabarre


Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?

Fins ara no hi he treballat, però és un sector de la il·lustració que m’agradaria provar.

De quin projecte et sents més orgullós/a?

Normalment em sento orgullós de totes les meves il·lustracions perquè fins que no estic satisfet no les dono per finalitzades, però si haig de triar una seria el cartell de la Festa Major d’Hostafrancs perquè va ser la primera feina que em va fer sentir il·lustrador i em va animar a seguir per aquest difícil camí.

Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?

Abans de començar a dibuixar em va bé posar-me a pensar, i escriure, el que la il·lustració representarà, i pensar diverses opcions, versions, diferents punts de vista, aquests es traslladen a paper i llapis amb diferents esbossos, un d’aquests es converteix en el definitiu i a partir d’aquí es treballa.

Amb quines tècniques prefereixes treballar?

Habitualment dibuixo a ma alçada amb llapis sobre paper, després passo a tinta, escanejo i finalment pinto a l’ordinador amb photoshop.
A vegades treballo tota la il·lustració directament a l’ordinador.

Com definiries el teu estil?

Dono molta importància a la línia i al traç, m’agrada que sigui neta i simple. El color intento que m’afegeixi volum i profunditat amb les llums i ombres. Crec que es podria definir com un estil de còmic i bastant realista.

Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?

Tinc pensat dibuixar un recull d’experiències de viatges que he fet...És una idea que tinc des de fa temps però encara no li dono forma...

Bateria de preguntes ràpides

El teu il·lustrador/a preferit/da és?

El meu preferit i principal referent és Hergé, bàsicament per les aventures del Tintín. 
També m’agrada molt el Francesc Capdevila.

Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?

El conte de Pinotxo crec que té elements molt interessants per il·lustrar, els personatges, l’aventura, els escenaris... La llegenda de Sant Jordi també m’agradaria...
També m’agradaria il·lustrar una història que es desenvolupés en un lloc fred, a l’hivern, en paisatges nevats...

Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?

L’Astérix! Tenia una bona vida plena d’aventures, i era quasi invulnerable!

Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.

Crec que les biblioteques donen un molt bon servei, apropar la cultura de forma gratuïta a la gent i avui en dia ofereixen molt més que lectura... A vegades em fa mandra anar-hi però sempre acaba sent una bona decisió.

I per acabar...

Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat...

Ha sigut un repte perquè dibuixar un cargol és una cosa que mai havia fet!

Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és... Tant de bó ho pugui experimentar ben aviat!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada