dimecres, 12 de febrer del 2014

L'entrevista amb...

Lorena Torres


* Quan vas decidir començar en el món de la il·lustració infantil?
Després d’estudiar a la Llotja, vaig viure un parell d’anys a Amsterdam, on vaig treballar a la Fundació White Olifant amb nens amb síndrome de down. La meva tasca era dinamitzar la seva creativitat a partir de l’art. Fins aquell moment no havia connectat amb el món de la il·lustració infantil.


* Quan fa que t’hi dediques?

El 2006 vaig il·lustrar el meu primer llibre infantil. Era un projecte propi que no s’ha publicat, però que em va servir per endinsar-me en aquest món formalment. El 2008 vaig publicar el meu primer llibre infantil, El Secret de la Lluna, amb la editorial el Cep i la Nansa.


* És molt complicat fer-se un lloc en l’àmbit de la il·lustració infantil actualment?

Sí, cal trucar a moltes portes i ser constant. Però si que et puc dir que noto certes modes del que és o no comercial, i que veig molta uniformitat en els estils de molts llibres infantils.


* I arribar a publicar contes?

Les autoedicions sobre format paper o sobre format digital estan a l’abast de tothom. Ara bé, publicar darrera del segell d’alguna editorial depèn d’un enamorament, i ja se sap que l’amor es indigent.


* De quin projecte et sents més orgullós/a?
Potser “En Juli i la màquina empassa-colors”, ja que va ser fruit d’haver guanyat el Premi Mercè Llimona al 2009.

* Quins són els passos que segueixes per arribar a fer una il·lustració definitiva?
El primer pas és fer una lectura imaginativa del tot el text. Després de fer molts esbossos fins a concretar els personatges escullo, si puc, l’escena a il·lustrar. El context dels personatges i les seves relacions acabaran de configurar la idea de la il·lustració. Un cop tinc la peça dibuixada a llapis la passo a tinta amb pinzell, pinto o no algunes àrees, escanejo i refaig a l’ordenador. Imprimeixo i repinto a sobre en alguns casos. Cal dir que un cop tinc les primeres il·lustracions a tinta d’un mateix projecte, les mostro a l’autor del text esperant el seu ok.

* Amb quines tècniques prefereixes treballar?
Combino tècniques tradicionals, com el dibuix amb tinta xinesa, amb l’ escanejat i el tractament digital.

* Com definiries el teu estil?
Es força pictòric, fresc, colorista, alegre, pot ser classificat com a naïf.

* Quins són els propers projectes previstos –si es poden explicar, clar!-?
Estic il·lustrant un conte de la ceramista gelidenca Carme Coma que es publicarà aquest estiu al programa de la Festa Major de Gelida. També estic acabant d’enllestir un llibre infantil junt amb l’escriptora Núria Tort, i comercialitzant obra, ceràmiques i quadres, per Cantabria, on actualment visc.

Bateria de preguntes ràpides

* El teu il·lustrador/a preferit/da és?
Keith Haring m’apassiona

* Si poguessis il·lustrar un conte clàssic o popular quin triaries?
Pinotxo

* Si poguessis convertir-te en un personatge de conte quin series?
Alicia en el País de les Meravelles

* Parla’ns de la teva experiència com a usuària de biblioteca pública.
Sempre he anat molt a la Biblioteca pública. Ja de petita, durant l’EGB, la biblioteca de Castelló era el meu refugi després de les classes. Ara em fixo molt si una població en té o no.

I per acabar...

*Il·lustrar la meva versió particular del Bibliol ha estat...
Un plaer.


*Com acabaries la frase: il·lustrar un conte és...
Un repte agradable.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada